Sklep obuwniczy online potrafi nieraz tak bardzo oczarować swoimi zróżnicowanymi i niespotykanymi propozycjami, że klient – zanim w ogóle zastanowi się nad tym, co tak właściwie robi – wykupuje niemalże połowę jego asortymentu, często nawet nie patrząc na materiał i sposób wykonania konkretnego obuwia. A to spory błąd.

To właśnie przez takie nieplanowane i nieumiejętnie przeprowadzane zakupy później sklepy internetowe muszą zmagać się z kiepską opinią. Niezadowoleni z ich usług klienci zazwyczaj niestety sami są sobie winni. Kupują buty wyłącznie na podstawie ich wyglądu i prezencji na zdjęciach, nie myśląc o tym, czy będą one wygodne i czy stopy zdołają w nim oddychać (jest to szczególnie ważne w przypadku obuwia, które ma być noszone wiosną bądź latem). Nie patrzą nawet na marki poszczególnych modeli. Kupują coś kiepskiego, co nie może być jakościowe i co później rzeczywiście okazuje się niewygodne. A co wtedy? Jak poradzić sobie z takim nieudanym zakupem? Co można zrobić z butami zamówionymi w sklepie z butami online, które naprawdę okazały się tak niewygodne, że nie da się ich nosić?

To zależy od konkretnej sytuacji. Jeżeli bowiem buty zostały kupione w przeciągu kilku ostatnich tygodni, istnieje jeszcze spora szansa, że można będzie zwrócić je do sklepu i to bez podawania przyczyny tego zwrotu. Klient ma do tego pełne prawo. Na ogół ma aż trzydzieści dni na to, by zwrócić towar, z jakiego nie jest zadowolony, aby potem sklep obuwniczy online zwrócił temu klientowi wydane przez niego pieniądze. Cały proces jest bardzo prosty. Lepsze i sprawdzone sklepy nie robią tutaj klientom żadnych problemów, tylko od razu odbierają towar niespełniający ich potrzeb i zwracają za niego pieniądze.

Gorzej jest w momencie, gdy ten okres przeznaczony na zwrot produktu minie, a but dalej będzie niewygodny. W takim przypadku warto spróbować go rozchodzić i poszerzyć domowymi metodami. Można je znaleźć w Internecie.